عصاره فرايند تدوين استراتژي
عصاره فرايند تدوين استراتژي
عصاره فرايند تدوين استراتژي اين است: ارزيابي سازمان براي تعيين اينكه آيا كارهاي درست را انجام ميدهد يا خير و مشخص نمودن شيوهاي كه ميتواند اين كارها را به شيوهاي اثربخشتر انجام دهد. هر سازمان بايد دقت كند تا مبادا خود را اسير استراتژياي نمايد كه خودش تدوين كرده است، زيرا حتي بهترين استراتژيها هم پس از گذشت زمان (دير يا زود) منسوخ و قديمي خواهد شد. مديران براي اينكه دچار چنين خطايي نشوند و استراتژيهاي پيشين ار همواره مورد تاييد قرار ندهند بايد به به صورت مرتب آنها را را ارزيابي كنند. استراتژيها و هدفهاي بلندمدت سازمان بايد به صورتي آگاهانه تدوين و هماهنگ گردند و نبايد بر اساس تصميمات عملياتي روزانه مشخص شوند.
اگر سازماني مسيري مشخص و معين نداشته باشد و اگر استراتژيها منسجم نباشند به سرعت رو به نابودي خواهد رفت. هنگامي كه سازمان نداند به كجا ميرود معمولاً به جايي خواهد رسيد كه هيچگاه خواستار آن نبوده است! هر سازمان بايد به شيوهاي آگاهانه ايجاد شود و هدفها و استراتژيهاي خود را به شيوهاي آشكار به آگاهي ديگران برساند.
منبع: مديريت استراتژيك(فرد ار.ديويد) صفحه
http://www.new-opinion.com
این وبلاگ جهت آماده سازی هر چه بهتر برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک راه اندازی شده است.