بازارشناسی
بازارشناسی

شناخت، لازمه هر حرکت عاقلانه و هر تصمیم اصولی است. شناخت بازار تلاشی نظام مند است برای گردآوریع ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه اجزای تشکیل دهنده نظام بازار مانند خریداران بالقوه و بالفعل، فروشندگان بالقوه و بالفعل، واسطه های گوناگون، رقبا، محصولات و خدمات موجود و مورد نیاز، سازمانهای تسهیلاتی و خدماتی ( نظیر سیستم بانکی، بیمه، حمل و نقل، انبارها و بانکهای اطلاعاتی)، سازمانهای تحقیقاتی، تبلیغاتی م وشاوره ای و سرانجام همه عواملی که بر نظام بازار تاثیر دارندغ مانند قوانین، مقررات و مصوبات دولتی، عوامل سیاسی، اجتماعیع فرهنگی، تکنولوژیک، بومی و اقلیمی.
امروزه مدیر علاوه بر درگیر بودن با عوامل و مشکلات درون سازمان، نگران دگرگونیهای عوامل بیرونی سازمانی است؛ به همین دلیل باید بازار خود را بیش از هر زمان دیگر مورد مطالعه و بررسی قرار دهد تا فرصتها و تهدیدات و روندها را به موقع شناسایی کند تا بتواند با استفاده بجا و بموقع ا فرصتها و موقعیتها، خطرها را به حداقل برساند.
http://bazarmanage.blogsky.com/1387/08/12/post-11
این وبلاگ جهت آماده سازی هر چه بهتر برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک راه اندازی شده است.