مهندسی بازار
مهندسی بازار
حضور در بازارهای هدف، مکانیسم خاص خود را دارد و البته تاکنون راههای متفاوتی تجربه شده است. اما آنچه امروز جا دارد تا در دستور کار قرار گیرد، موضوع مطالعه و تحقیقات بازار به روش علمی است.
میفهمیم آیا کالای ما قابلیت بازار مورد نظر را دارد، اگر قوت دارد نکات قوت آن کدام است، اگر ضعف دارد این کاستی قبل از هر گونه اقدام، صرف وقت و هزینه مضاعف، شناسایی گردیده و مدیران به آسانی بازار مورد نظر را تسخیر خواهند کرد.
این روش که گاهاً «مهندسی بازار» نیز نامیده میشود، اگر چه سالهاست مورد استفاده قرار میگیرد ولی در ایران مدت زمانی زیادی نیست که به آن توجه شده و مورد بهرهبرداری قرار گرفته است. شاید این تعلل بیشتر به خاطر سنتی بودن مدیران بنگاهای اقتصادی و یا صنعتی ما بوده باشد.
اما علت هر چیزی که باشد، تحقیقات بازار امروز به عنوان یک پیشنیاز برای حضور علمی و حساب شده در هر بازار یا برای هر بنگاه اقتصادی مطرح است و ما بهرهگیری از این علم را به بنگاههای اقتصادی توصیه میکنیم، اگرچه اکنون محدود موسسات در این باره شکل جدی به خود گرفتهاند ولیکن مطمئناً با دانایی مدیران بنگاههای اقتصادی برای بهرهگیری از این گروه موسسات بر تعداد آنها وقابلیتهایشان افزوده خواهد شد.
این روش در هر مرحله از کار قابل تجدید و بازبینی است که البته مراحل بعدی را «مهندسی مجدد» مینامند.
تیمهای ارزشیابی این گروه در هر زمان با کنترل دقیق علمی و آماری به خوبی میتوانند راهنمای شما بوده راه ورود را نشان دهند و در هر مرحله با نظارت و کنترل دقیق نکات ضعف را شناسایی نموده و راهکار حل مناسب برای مشکل مورد نظر را ارائه نمایند.
توصیه ما این است در اولین فرصت گروه مشاورین زبدهای را در این باره به جمع سازمان مطبوع خود دعوت نمائید. تأخیر جایز نیست. اولین تجربه برای شما تجربه شیرینی خواهد بود که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. بنا داریم در اولین فرصت نمونهای کامل از یک پروژه مطالعه بازار را در اختیار شما قرار دهیم.
این وبلاگ جهت آماده سازی هر چه بهتر برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک راه اندازی شده است.