بهترین برندهای لپتاپ در سال ۲۰۱۱
بهترین برندهای لپتاپ در سال ۲۰۱۱
نکات و فاکتورهای مهمی را برای خرید یک لپتاپ جدید باید بهخاطر داشته باشیم. در واقع بدست آوردن مشخصاتی مثل RAM، پردازنده، کارت گرافیک، پورتهای رایج، درایور نوری و … آسان است.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ویز ویز. نت، اما یکی از مهمترین نکات قابل توجه باید روی اعتبار، پشتیبانی و قابلیت اعتماد روی آن لپتاپ و برند باشد. شاید زیاد دیده باشید که دو لپتاپ با ۲ برند جدا و کانفیگ یکسان قیمت متفاوتی داشته باشند و اغلب خریداران در بین برندهای مختلف و فروشندگان دچار سردرگمی میشوند.
یکی از راههای اندازهگیری اطمینانپذیری و پشتیبانی یک لپتاپ میزان رضایتمندی تعداد زیادی از کاربران توسط نظرسنجیهای سالانه سایتهای معتبری مثل PCMag.com، PCWorld و ConsumerReports.org است. بررسیهای سایت معتبر PCMag.com از میزان رضایت و اعتماد کاربران را شاید بتوان بهعنوان یکی از بهترین و شناختهشدهترین استنادها در نظر گرفت. در سال ۲۰۱۱، دوازده هزار خواننده در این سایت محبوب در مورد لپتاپی که دارند نظر دادهاند و مدلهای لپتاپ براساس برند و چندین معیار دیگر مثل پشتیبانی مشتریان و میزان خراب شدن لپتاپ درجهبندی شدهاند.
بهترین برندهای لپتاپ
اپل سالهای پشت سر هم در اول لیست PCMag.com بوده است، بنابراین هیچ تعجبی ندارد که در سال ۲۰۱۱ هم اپل اولین برند باشد. حتی اگر تولیدکنندههای دیگر میزان خرابی کمتری هم داشته باشند، کاربران کاملا از لپتاپ اپل خودشان بالاترین سطح رضایت را دارند. براساس نظرسنجیها ۱۵ درصد لپتاپهای اپل نیاز به تعمیر داشتهاند اما این رأی دهندگان گفتهاند که برند اپل را از هر برند دیگری خیلی بیشتر به دیگران توصیه میکنند.
با دنبال کردن دیگر نظرسنجیها، در PCWorld هم اپل در رتبهی اول اعتماد کاربران قرار دارد. بهعلاوه، خوانندگان PCWorld گفتهاند که در هنگام مواجه شدن با مشکل اپل برای حل کردن آن از هر شرکت دیگر بهتر عمل میکند.
در میان تولیدکنندگان ویندوز، رضایتمندیهای متفاوتی وجود دارد. در PCMag.com، سامسونگ، Alienware و Asus بیشترین امتیاز را بدست آوردهاند.
سامسونگ در لیست قابل اعتماد بودن در رتبهی اول است. کمپانی آمریکایی Alienware هم که متعلق به شرکت Dell میباشد بیشترین امتیاز را در زمینهی کمتر خراب شدن بدست آورده است ( ۲۱ درصد). Alienware همراه با Samsung بیشترین میزان رضایت کاربران را در میان Windows laptop ها کسب کردهاند.

در PCWorld گفته شده است که Asus گامهای بلند زیادی در سال گذشته برداشته است و خودش را از میانه جدول با سرعت زیاد به صدر جدول لپتاپهای ویندوزی رسانده است و از نظر قابلیت اعتماد و پشتیبانی پس از فروش در جایگاه خوبی است. رتبهی بعد هم مربوط به توشیبا میباشد اگرچه پشتیبانی آن از سوی نظردهندگان متوسط اعلام شده است.
براساس گزارش CBSMoneyWatch.com توشیبا همراه با Acer بیشترین امتیاز اعتماد را در نظر سنجی بدست آورده است، در PCMag.com هم Acer کمترین مقدار تعمیرات را داشته است اما کاربران از پشتیبانی ایسر در کل راضی نیستند و همین باعث کسب امتیاز پایین در مقابل دیگر برندها برای ایسر شده است.
در زیر جدول مقایسه برندها در سال ۲۰۱۱ توسط PCMag.com را میبینید که اپل و سامسونگ در صدر جدول قرار دارند و جایزهی Reaeder’s Choice را گرفتند و بعد از آنها Alienware و Asus هستند. سامسونگ جایزهی بهترین برند برای مدلهای خانگی را گرفته و اپل هم در مجموع بهترین برند شده است.
بدترین مدلهای لپتاپ
درحالی که با توجه به نظرسنجی های PCMag.com اپل، سامسونگ و Alienware در رتبه های اول هستند، شرکت هایی هم مثل Gateway، Fujitsu و Compaq در انتهای لیست جا خوش کرده اند. Compaq در کل پایین ترین نمره را در نظرسنجی های PCMag بدست آورده است و ۱۲ درصد از لپ تاپ های آن نیاز به تعمیر دارند. همچنین Gateway هم با ۱۶ درصد یشترین رقم تعمیر را داشت.
HP و Dell هم عملکری مشابه هم دارند، اعداد و ارقام زیاد بدی ندارند و تقریبا در میانهی رو به پایین جدول قرار هستند. بطور مثال ۲۱٫۶ درصد از صاحبان خانگی لپتاپهای دل گفتهاند که این کمپانی نمیتواند مشکل آنها را حل کند و در بین کاربران بیزنسی این رقم ۱۳٫۶ درصد است که نشان دهندهی تفاوت بین لپتاپهای Dell Inspiron و HP Pavilion با سریهای بیزنسی مثل Dell Latitude و HP ProBook است.
بهترین مدلهای نتبوک
Asus جایزهی Reader’s Choice را در قسمت Netbook ها کسب کرد. این کمپانی بیشترین امتیازها را از نظر کلی و همچنین میزان خرسندی و اعتماد و تمایل به پیشنهاد به دیگران گرفته است. البته با توجه به مفهوم جدیدی از کامپیوتینگ پورتابل که توسط آیپد و دیگر تبلتها ارائه شده خیلی کاربران ترجیح میدهند دیوایس پورتابل و سبک آنها تبلت باشد تا نتبوک ( در همین مورد این مطلب توصیه میشود ).
اعتماد تنها فاکتور برای بررسی نیست، اما برای انتخاب در بین چند لپتاپ از برندهای مختلف فاکتور مهمی به شمار میآید. البته نمیشود این نظرسنجیها را ۱۰۰ درصد قطعیت داد اما براساس تجربهی دیگر کاربران نتیجهگیری بدی نیست. شما هم ممکن است با من موافق باشید که بازخورد یک کاربر بسیار ارزشمندتر از نظر یک فروشنده یا سایت میباشد که هدفش فروختن آن برند است و قصد نوشتن این مطلب هم راهنمایی شما برای بهتر انتخاب کردن است که امیدوارم اینگونه باشد.
http://bazarreza.ir
این وبلاگ جهت آماده سازی هر چه بهتر برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک راه اندازی شده است.